Bouwjaar | 24-09-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 89 kW (121 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 24-09-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 89 kW (121 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Voitures De L'EST |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Nijverheidsstraat 24 |
Postcode | 3133 ER |
Plaats | Vlaardingen |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)10 - 4604358 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.delest.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (5-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 15,0 s
Topsnelheid: 197 km/u
Ledig gewicht: 1.337 kg
Wielbasis: 285 cm
Interieur
Interieur: Lichtgrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
De Citroen XM is een ruime personenauto geproduceerd door Citroen vanaf 1989. De XM was de opvolger van de Citroen CX. De XM is in 1990 verkozen tot Europese auto van het jaar. De XM was als eerste Citroen uitgerust met het nieuwe hydro-actieve veersysteem,
dat deze wagen uiterst comfortabel en veilig maakte.
De XM die wij aanbieden heeft slechts 78.000km gereden en is afkomstig van de eerste Franse eigenaar. De XM is altijd binnen gestald geweest, dit is te zien aan de nog in zeer mooie staat zijnde chroom sierlijsten op voor en achterbumper en portieren.(dus niet wit uitgeslagen) De carrosserie verkeert in een prachtige staat, ook het interieur is in een smetteloze conditie. Ze is o.a. uitgerust met: Stuurbekrachtiging. Automatische versnellingsbak. Metallic lak. Getint glas. Radio met cassette speler. Dakantenne. Stuur in hoogte verstelbaar. Elektrische ramen voor. Elektrische buitenspiegels links en rechts. Centrale deurvergrendeling. Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar. Armleuning tussen de voorstoelen. Hoofdsteunen voor en achter. Neerklapbare achterbank. Middenarmsteun op achterbank. Spoiler op achterklep. Ruitenwisser op achterruit. De verkoopprijs voor deze zeer mooie Citroen XM is 9950 Euro inclusief Nederlands kenteken en een nieuwe APK.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen XM | Vaandeldrager
Wie op zoek is naar een grote luxe reisauto kan natuurlijk terecht bij Mercedes, BMW of Audi. Maar wie ook nog eens een exclusieve reisauto wenst, vindt in de Citroën XM een bijzondere reisgenoot. Dankzij de rechthoekige vormen en ranke maar brede koplampen springt de XM er op uiterlijk direct uit. Bovendien is Citroën's vlaggenschip voorzien van het Hydractive II veersysteem, dat de auto buitengewoon comfortabel maakt.
Meer comfort, meer karakter en meer innovatie. De Citroen XM is de reisauto voor mensen die anders durven te zijn. Afhankelijk van de onderhoudshistorie soms kostbaar in gebruik.
Plus
- bijzonder comfortabel
- onderscheidende vormgeving
- vlot
Min
- kostbaar in onderhoud
- hoofdsteunen te laag
- onhandige startblokkering
Conclusie
Wat een heerlijke voiture deze Citroën XM 2.0! In vergelijking met een gewone luxe reisauto biedt de Citroën XM uitzonderlijk veel rijcomfort dankzij het Hydractive II veersysteem. Daarbij komt dat zelfs deze basisuitvoering van de XM bijzonder luxueus is uitgevoerd en zich ook op motorisch vlak kan meten met de meer gangbare Duitse reisauto's. Misschien is de XM met z'n uitgesproken vormgeving en speciale techniek een auto voor buitenbeentjes, maar buitenbeentjes zijn interessante mensen.