Bouwjaar | 1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.363 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.363 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Sedan
Interieur: Groen, Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen
Kijkend naar de geschiedenis van de automobiel, kunnen we concluderen dat een auto als vervoermiddel nog niet zo heel lang bestaat. Zo zijn tal van kenmerken van de eerste voertuigen te herleiden aan de koets met zogenaamd paard en wagen functie. Autofabrikanten die anders dachten, brachten soms significant andere ontwerpen op de markt, die in eerste instantie misschien niet door iedereen goed werden ontvangen. Maar juist die andere manier van denken kunnen voor verandering zorgen. Zo gaat het ook met de auto's. Door dit soort radicaal andere ideeën toe te passen op het ontwerp van auto's, zijn er prachtige creaties gebouwd die daadwerkelijk een verandering in de automobielindustrie teweegbrachten. De Citroën DS is een voorbeeld van een auto die compleet anders was en tegelijkertijd door velen ook heel goed werd ontvangen. In 1955 werd de DS tentoongesteld op de Autosalon van Parijs. Flamino Bertoni zette echt de wereld op z'n kop met dit futuristische ontwerp. Maar ondanks dat de DS nog steeds een hele populaire auto is, wordt hij nog steeds onderschat. Waarom? Omdat naar onze mening het uiterlijk slechts een klein gedeelte omvat van de vele innovaties.
Iemand zei laatst: "hij is net zo geavanceerd als toen hij in 1955 uitkwam". Fantastische tekst natuurlijk en naar onze mening helemaal juist. Wat dacht u van de geavanceerde aandrijflijn, voorzien van voorwielaandrijving met servo-ondersteuning en schijfremmen voor? Daarnaast was de DS voorzien van hydraulische stuurbekrachtiging, volledig onafhankelijke hydropneumatische vering die automatisch de rijhoogte regelde voor een ongeëvenaard rijcomfort, wat we tegenwoordig aanduiden als het typische Citroën gevoel.
De eerste dag van zijn presentatie in Parijs waren zoveel mensen enthousiast dat er maar liefst 74 orders werden geplaatst. Maar let op, aan het einde van het evenement waren dat er maar liefst 12.000. U raadt het al: toen Citroën de productie van de DS in 1975 stopzette, waren van dit Franse icoon maar liefst 2.776.000 exemplaren van gebouwd. Het is daarmee niet alleen een hele bijzondere auto, maar ook een model dat extreem goed verkocht.
Bij ons in Brummen hebben we weer een prachtige DS met z'n unieke design en innovatieve techniek. Dit is een heel mooi exemplaar die oorspronkelijk in Frankrijk werd afgeleverd en van 1984 tot 2024 slechts twee eigenaren kende. Dit waren dan ook echt liefhebbers die helemaal gek waren van dit model en zij koesterden deze DS en vertroetelden deze bij Citroen specialisten. Dit exemplaar komt dan ook met uitgebreide documentatie. Weet u hoe de kleur heet? Vert Argente, en daarbij is de binnenkant ook nog eens groen stof; erg smaakvol, al zeggen we het zelf!
Het exterieur verkeert in zeer nette staat dankzij de restauratiewerkzaamheden. De carrosserie ziet er fraai uit, met een glanzende lak. De chromen details, zoals d
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen DS | La Bombe Citroen
Dit jaar viert het Franse automerk Citroën haar 90-ste verjaardag en dat wordt enige luister bijgezet met een restyling van het logo en ... een nieuwe versie van de legendarische DS! Op de autosalon van Genève is een prototype van deze DS3 genaamde 'voiture' onthuld; de '3' is daarbij een verwijzing naar de Citroën C3, waar het onderstel van is geleend. Het model ziet er aardig uit, maar heeft overigens meer weg van een gecitroniseerde nieuwe MINI dan van de goddelijke DS die in 1955 insloeg als een bom.
De Citroen DS sloeg bij de introductie in 1955 in als een bom dankzij de bijzondere vormgeving, moderne techniek en het hoogstaande comfort. Daarom is de auto nu een gewilde klassieker.
Plus
- Tijdloos design en vormgeving
- Hoogstaand (rij)comfort (zweven over de weg)
- Erg veilig (alles is bekrachtigd)
Min
- Alert zijn op roestvorming
- Het blijft Citroen, niet wakker liggen van lampje en/of slangetje kapot
- Cabrio's zijn onbetaalbaar geworden