Bouwjaar | 1971 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 79.205 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1971 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 79.205 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Sedan
Interieurkleur: Bruin
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze Citroën DS 21 Pallas uit 1971 is een parel van Citroën waar de kernwaarden van het merk zoals innovatie, design, stijl en comfort perfect bij elkaar komen. Dit exemplaar is werkelijk op topniveau gerestaureerd en gereviseerd, met een buitengewoon oog voor detail. De witte carrosserie verkeert in sublieme staat, met strak plaatwerk. De details, waaronder de wieldoppen en koplampkappen, zijn in fantastische conditie en dragen bij aan de verfijnde uitstraling van deze Franse klassieker. Een Franse schoonheid!
*Een interieur van zeer hoogwaardige kwaliteit*
We houden niet van overdrijven, maar het interieur van deze DS 21 Pallas is van ongekende kwaliteit. De bruinleren bekleding is op hoogwaardig niveau opnieuw bekleed en biedt een ongeëvenaard gevoel van luxe. Het leer is van topkwaliteit en verkeert in een werkelijk schitterende staat, wat bijdraagt aan het algehele kwaliteitsgevoel van deze Citroën. Ook de tapijten, ruiten, en de hemelbekleding zijn als nieuw en vormen samen een harmonieus geheel dat de DS 21 Pallas een unieke sfeer van elegantie en comfort geeft. Zelfs de kleinste details zijn prachtig, zoals de originele sticker van een onderhoudsbeurt in de deursponning.
*Uitstekende rijervaring op Citroën-niveau*
Onder de motorkap van deze DS 21 Pallas bevindt zich een heel goed onderhouden motor die fantastisch loopt en een mooi koppel biedt. De handgeschakelde transmissie schakelt soepel en precies, zoals u van een Citroën op dit niveau mag verwachten. Het rijgedrag is, zoals het bij een DS hoort, van een ongekend niveau. De hydropneumatische vering, waarvoor de DS wereldberoemd is, zorgt voor een rijervaring die moeilijk te beschrijven is - alsof u over de weg zweeft, zonder ooit aan comfort in te boeten. Dit exemplaar biedt dat unieke gevoel van verfijning, balans en rijcomfort dat Citroën tot een legende heeft gemaakt.
*Rijke documentatie*
Deze DS 21 Pallas wordt geleverd met uitgebreide documentatie, waaronder de originele handleidingen en kleine foldertjes uit de tijd van de auto. De zorgvuldige documentatie is net zo indrukwekkend als de auto zelf en onderstreept de geschiedenis en de aandacht voor detail waarmee dit exemplaar is onderhouden.
*Een iconische klassieker met tijdloze innovatie*
De Citroën DS heeft sinds zijn onthulling in 1955 de wereld van de autoliefhebbers betoverd, en deze betovering is eigenlijk nooit verdwenen. Het revolutionaire ontwerp van Flaminio Bertoni, gecombineerd met baanbrekende technologie zoals de zelfnivellerende hydropneumatische vering, zette de DS ver boven zijn tijdgenoten. Deze technologie zorgde voor een ongeëvenaarde wegligging en rijcomfort en zelfs vandaag de dag biedt een goed onderhouden DS een bijna bovennatuurlijke rijervaring. Het rijden in deze auto is
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen DS | La Bombe Citroen
Dit jaar viert het Franse automerk Citroën haar 90-ste verjaardag en dat wordt enige luister bijgezet met een restyling van het logo en ... een nieuwe versie van de legendarische DS! Op de autosalon van Genève is een prototype van deze DS3 genaamde 'voiture' onthuld; de '3' is daarbij een verwijzing naar de Citroën C3, waar het onderstel van is geleend. Het model ziet er aardig uit, maar heeft overigens meer weg van een gecitroniseerde nieuwe MINI dan van de goddelijke DS die in 1955 insloeg als een bom.
De Citroen DS sloeg bij de introductie in 1955 in als een bom dankzij de bijzondere vormgeving, moderne techniek en het hoogstaande comfort. Daarom is de auto nu een gewilde klassieker.
Plus
- Tijdloos design en vormgeving
- Hoogstaand (rij)comfort (zweven over de weg)
- Erg veilig (alles is bekrachtigd)
Min
- Alert zijn op roestvorming
- Het blijft Citroen, niet wakker liggen van lampje en/of slangetje kapot
- Cabrio's zijn onbetaalbaar geworden