Bouwjaar | 08-04-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.846 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.127 cc |
Vermogen | 44 kW (60 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 08-04-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.846 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.127 cc |
Vermogen | 44 kW (60 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Donders Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rheastraat 21 |
Postcode | 5047 TL |
Plaats | Tilburg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 21610488 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.dondersautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2008 - dec. 2009
Technische informatie
Koppel: 94 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 41 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 14,4 s
Topsnelheid: 158 km/u
Ledig gewicht: 931 kg
Wielbasis: 231 cm
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Energielabel: C
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,8 l/100km (1 op 17,2)
Brandstofverbruik in de stad: 7,5 l/100km (1 op 13,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,8 l/100km (1 op 20,8)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen C2 | Du vin, du pain, du Citroen
"The urban sports car"? Tijdens de eerste kennismaking bleek de Citroën C2 inderdaad een vlotte auto met een nog veel vlotter uiterlijk. Maar om nou van een sportwagen te spreken was een tikkeltje overdreven; zeker in vergelijking met de voorganger, de illustere Saxo VTS 16v, in gedachte. Daarom introduceert Citroën nu de C2 VTS, in deze uitvoering moet de C2 dat sportieve uiterlijk koppelen aan dito prestaties. Is dit een volwaardige opvolger van de Saxo VTS van weleer?
De VTS-uitvoering maakt van de kleine Citroen C2 een grootse auto. Als VTS is de C2 snel en comfortabel zodat dit kleintje een slim alternatief is voor grote zakenauto's.
Plus
- Aantrekkelijke vormgeving
- Compact maar toch ruim en praktisch
Min
- Geen levendig scheurijzer, maar een snelle luxe auto
- Prijs/prestatie verhouding kan beter
Conclusie
Is de Citroën C2 VTS een waardige opvolger van de Saxo VTS? Nee. De Saxo was en is een ware adrenalinepomp op wielen die de bestuurder continu uitdaagt. Niet alleen is de Saxo VTS sneller dan de meeste andere kleintjes, de Saxo biedt zelfs partij aan volbloed sportwagens.
De C2 VTS is een heel andere auto. De nieuwkomer is ontegenzeglijk snel, maar zet die prestaties neer met de overmacht van een snelle reisauto en niet met het venijn van een sportwagen. Dat maakt de C2 eenvoudiger handelbaar in het dagelijks verkeer. Het maakt de auto ook aantrekkelijk voor slimme en tegelijkertijd veeleisende kopers in de zakelijke markt. Juist deze snelste Citroën C2 maakte de claim urban sports car op eigen geboortegrond helemaal waar.