Citroen AMI 8 Break - 1977

€ 8.750,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 10-01-1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 98.734 km
Deuren 5
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 602 cc
Vermogen 23 kW (31 pk)

Algemeen

Bouwjaar 10-01-1977
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 98.734 km
Deuren 5
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 602 cc
Vermogen 23 kW (31 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam VD ENDEN Cars & Classics
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Rivierkade 8b
Postcode 4931 AA
Plaats Geertruidenberg
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 23657092 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.vdenden.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Geweldige vintage Franse klassieker deze Citroen Ami 8 Break. Geweldig leuke kleur Blue de France.

Citroen Ami 8 Break - 1977


- Merk: Citroen
- Model: Ami
- Tellerstand: 98734 KM
- Carrosserievorm: Station
- Aantal deuren: 5
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1977
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Kleurnaam: Blue de France
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: blauw
- Motorinhoud: 602 cc
- Aantal cilinders: 2
- Vermogen: 23 kW / 31pk
- Ledig gewicht: 725 kg
- Aantal zitplaatsen: 4
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 399 cm
- Breedte: 152 cm
- Hoogte: 152 cm




De Citroën Ami serie van Citroën werd in 1961 gelanceerd en bleef tot 1979 in productie.
De berline (sedan) verkocht goed, maar de klanten bleven erg verdeeld over de styling.
Zowel de pers als de dealers ("concessionaires" bij Citroën) drongen sterk op een stationversie aan.
In 1963 begon Bertoni aan de break. De introductie hiervan vond plaats in augustus 1964, zes maanden na de dood van ontwerper Bertoni. 

De allereerste Ami8 types zijn te herkennen aan het ontbreken van het double chevrons-logo op de grille, aan schuifruiten in de voorportieren, portierbekleding met opbergruimte en de trommelremmen tegen de versnellingsbak.
De meest in het oog springende ontwikkeling van de Ami8 was de introductie van de schijfremmen, in combinatie met een zogenoemd 'groen' hydraulisch remsysteem waarin LHM-vloeistof de gewone remolie vervangt. Dit gebeurde in 1970. Vrijwel tegelijkertijd werden de schuifruiten in de voorportieren vervangen door neerdraaibare ramen.

De Citroen Ami 8  Break welke wij hier te koop hebben is van bouwjaar 1977. De auto is uitgevoerd met de 2 cylinder 600 cc motor.
De auto rijdt remt en schakelt goed. Deze auto is door een liefhebber uit Frankrijk gehaald en reeds op veel punten verbeterd. In de foto's op onze eigen website staat ook de onderkant, die is werkelijk in topstaat! De auto is uitgevoerd in Blue de France blauwe lakkleur in combinatie met een blauw stoffen interieur.
Je waant je meteen op de Franse binnenwegen terug in de jaren 70 wanneer je in deze auto instapt. 
Het lakwerk kent op de buitenzijde enkele imperfecties, maar dat is natuurlijk "dans son jus" zoals het bij een Franse klassieker hoort. 
Bij de auto zijn op dit moment nog Franse papieren, tegen meerprijs kunnen wij voor u de auto leveren met een Nederlands kenteken.
Een geweldig leuke; voiture classique!

English:

The Citroën Ami series from Citroën was launched in 1961 and remained in production until 1979.
The saloon sold well, but customers remained very divided over the styling.
Both the press and the dealers ("concessionaires" at Citroën) strongly pushed for an estate version.
In 1963, Bertoni started working on the estate. It was introduced in August 1964, six months after

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Citroen Ami | Vriendje

Citroën heeft zichzelf tot doel gesteld om elektrische auto's voor een zo groot mogelijke groep kopers bereikbaar te maken. Dat doel neemt het heel letterlijk door een piepklein autootje met een al even kleine prijs te introduceren: de Ami. Die naam verwijst naar een model uit de vorige eeuw dat mobiliteit bereikbaar maakte voor een grote doelgroep. Zal dit autootje hetzelfde doen voor elektrisch rijden?

Autotest | Citroen Ami Vriendje

De Citroen Ami is een elektrisch aangedreven autootje voor gebruik in de stad. Dankzij een minimalistische opzet is de prijs zeer laag en daarmee kunnen meer mensen elektrisch rijden.

Plus

  • uiterst voordelig in aanschaf en gebruik
  • comfortabeler en veiliger dan een brommer
  • handzaam en wendbaar

Min

  • traag
  • na openen zijruiten moeten spiegels opnieuw worden ingesteld
  • keihard onderstel

Conclusie

Zal de Citroën Ami elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grotere doelgroep? Ja, maar wel een heel specifieke doelgroep. De Ami is geen alternatief voor een compacte auto, omdat de Ami geen auto is. De Ami heeft een topsnelheid van 45 km/u en is daarmee beperkt tot gebruik in de stad.

Deze beperking is tegelijkertijd de grootste kracht van de Ami! Omdat de Ami geen auto is, kon op heel veel kostbare techniek worden bezuinigd en daarom is de prijs veel lager dan die van een auto. Voor een minimaal bedrag biedt Citroën met de Ami een voertuigje dat twee personen droog, relatief veilig en uitstootvrij kan transporteren.

Wat de Ami ook biedt, is heel veel plezier. De minimalistische opzet, het aandoenlijke uiterlijk en de eenvoudige techniek maken het rijden tot een belevenis. In de stad zijn de prestaties voldoende, is het remvermogen uitstekend en maakt de ongekende wendbaarheid de Ami zelfs tot een ideale partner. Vandaar ook die naam, want "Ami" betekent "vriend" in het Frans.

Deel deze advertentie