Bouwjaar | 15-04-2002 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 104.555 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 239 kW (326 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 15-04-2002 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 104.555 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 239 kW (326 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Bergwerff Automotive BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Bannepoort 2 |
Postcode | 4205 MZ |
Plaats | Gorinchem |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)183 - 624011 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.bergwerffbmw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2001 - okt. 2002
Modelcode: E36
Typenummer: CN91
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 51 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 403 x 174 x 128 cm
Wielbasis: 246 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.350 kg
Laadvermogen: 310 kg
GVW: 1.660 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Bekledingcode: Q6SW
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,1 l/100km (1 op 9,0)
CO2-uitstoot: 268 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Garantie: 12 maanden
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garanti evoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
De BMW Z3 M-Coupé was langere tijd één van de meest controversiële ontwerpen van BMW. Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden als we naar de "Clownshoe" kijken: of u vindt het prachtig of u vindt het helemaal niets. Waar iedereen het echter wel roerend over eens was waren de goede rijeigenschappen en de fijne motor. In 2001 introduceerde BMW de Z3M met de befaamde S54 motor. Vanwege het feit dat de motor maar een jaar leverbaar was zijn de totale aantallen laag. Ons exemplaar is er dan ook één van slechts 269 stuks die met deze motor is uitgerust. Dat niet alleen, de auto heeft ook een mooie lage kilometerstand van slechts 104.365 kilometer en de auto verkeert zowel optisch als technisch in absolute topconditie. Dit exemplaar is nieuw geleverd in Duitsland en de gehele onderhoudshistorie is voorhanden.
De eerste eigenaar mocht op 15 april 2002 zijn onberispelijk samengestelde BMW Z3 M-Coupé in ontvangst nemen. Hij bestelde een M-Coupé uitgevoerd in Black Sapphire Metallic dat wordt gecompleteerd door een met zwartlederen Walk Nappa bekleed interieur. Daarnaast bestelde hij airconditioning, een BMW Radio Business RDS, 6 CD wisselaar, zij-airbags, centrale deurvergrendeling en Harman Kardon audio.
De carrosserie van de auto verkeert in zeer goede staat. Het plaatwerk is vrij van beschadigingen en sluit overal mooi aan. De lak verkeert eveneens in zeer goede en vooral originele conditie. De lakdiktes zijn overal mooi gelijk, slechts de motorkap is omwille van cosmetische redenen eens overgespoten. Deze werkzaamheden zijn goed uitgevoerd en de lakdiktes op de motorkap lezen slechts marginaal dikker dan op de rest van de auto (gemiddeld 139 en op de motorkap 200). De auto staat op de originele wiele
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z3 | Sexawheel
De eerste lentezon heeft zich laten zien en meteen begint de cabriokoorts weer te kriebelen. Open rijden onder de blauwe hemel met een stralende zon op de bol is dé ultieme rijervaring. BMW heeft het imago echte rijdersauto's te maken en zet met de Z3 Roadster een buitenissig fraai en uitdagend model neer. Bovendien heeft deze schone alles in huis om het de veeleisende bestuurder naar de zin te maken.
De BMW Z3 is geen sportwagen, maar wel de meest sportieve cabrio in zijn segment. De 1.9i is geen aanrader, maar ongeacht de motor is de wegligging uitmuntend. Hoogwaardige afwerking.
Plus
- adembenemend mooi
- zeer fraaie en degelijke afwerking
- sublieme besturing en wegligging
Min
- matige prestaties
- enorme dode hoek met gesloten kap
- plastic achterruit
Conclusie
De BMW Z3 blinkt uit door een uitdagende vormgeving en sublieme wegligging. De 1.9i uitvoering is bepaald niet snel en daarmee vooral bedoeld voor de stille genieter die de auto niet koopt om indruk te maken op vrienden, maar om rustig mee te toeren. Wie toch probeert indruk te maken, wordt er zelfs door de eenvoudigste GTi nog uitgereden.
Wel is de auto praktisch. De kap is van goede kwaliteit en leent zich dankzij de dubbellaagsconstructie ook goed voor rijden in de winter. De bagageruimte is groot genoeg voor twee weekendtassen zodat ieder weekend met de Z3 een weekendje Franse Rivièra wordt. Ik zou het wel weten met deze sexy verschijning...