![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 15-02-2005 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 182.900 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
n.o.t.k.
Algemeen
Bouwjaar | 15-02-2005 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 182.900 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AutoHolwerda |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | de Klim 9A |
Postcode | 9202 TM |
Plaats | Drachten |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 36330647 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoholwerda.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
BMW 5-serie Touring 525i Youngtimer |Panoramadak| Xenon |E61
Met enige trots lanceren wij hierbij onze BMW E61, een auto waar BMW in 2003 bij de introductie de designlijn doorzette van de E65 7-serie die in november 2001 werd geïntroduceerd. Het design van Chris Bangle viel bij veel mensen tijdens de introductie niet goed, vooral de vreemde opgelegde achterklep van de E65 7-serie werd veel bekritiseerd. De E60 voor niet kenners is dit de fabrieksaanduiding van de 5-serie sedan van deze tijd kreeg ook wat kritiek te verwerken. Dit is vrij logisch omdat BMW een compleet andere styling erop na hield dan in het verleden. De E39 is qua design strakker en vooral veel minder rond. De E61 werd een jaar nadat de sedan variant op de markt kwam geïntroduceerd en is wat mij betreft van achteren beter vormgegeven dan een sedan uitvoering. Na meer dan vijfig fraaie E39's te hebben mogen leveren is het voor ons even wennen om dit product aan u te presenteren. Qua materialen zit een E39 wat mij betreft net wat mooier in elkaar, vooral de manier waarop materialen aanvoelen is anders. Daar tegenover kun je wel stellen dat dit qua elektronica en snufjes een veel modernere auto is dan een E39.
Zet je de E39 Touring en E61 naast elkaar dan valt al snel op dat de nieuwe 5-serie een stuk groter oogt en van binnen ruimer is. Het design van de nieuwe 5-serie is veel moderner vormgegeven en daardoor zal niemand de auto als bijna 15 jaar oud beschouwen. Qua rijden doet de E61 er weer een stapje bovenop, een E39 is al heel stil maar deze is ondanks zijn grote panoramadak nog iets stiller. Het onderstel is daarin tegen iets sportiever afgeveerd dan een E39, maar dit is niet storend.
Dit exemplaar afkomstig van 3de eigenaar. De vorige tweede eigenaar heeft de auto meer dan 10 jaar in bezit gehad. Aantoonbaar 182 dkm gereden, altijd keurig onderhouden geweest. Panoramadak is preventief gereviseerd.
Geen roest, geen krassen, geen deukjes. Ook technisch heeft de eigenaar nooit bezuinigd op onderhoud. Voor de BMW kenners is de techniek onder de motorkap bekend gebied, want in 2004 had de E61 nog de techniek van de E39. Deze motoren staan te boek als betrouwbaar en gaan bij goed onderhoud en net gebruik lang mee. Achter deze 2.5 liter zes-in-lijn motor zit een automatische transmissie van ZF, deze is voorzien van 6 versnellingen en doet zijn werk keurig onder alle omstandigheden.
Dit exemplaar is voorzien van de fraaie exterieur kleur Black sapphire metallic, dit is een vrij zeldzame kleur op de 5-serie, de meeste exemplaren zijn in het grijs metallic. Deze kleur maakt het een zeer representatieve verschijning. Van binnen is er gekozen voor zwart lederen bekleding met grijs inleglijsten waardoor de auto een moderne look krijgt. Voor meer licht in het interieur is gekozen voor een groot schuif-kanteldak, ook wel een panoramadak genoemd. Deze kan zowel open geschoven worden als gekanteld worden. Mocht de zon te fel zijn dan kan het hele dakruit geblindeerd wo
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 5-Serie (2010 - 2016) | Vijf voor drie
"Het is vijf voor twaalf, er moet nu echt iets gebeuren", roepen de politiek en milieuorganisaties. De autobranche gehoorzaamt en bouwt steeds zuinigere auto's. Voor echte autofanaten lijkt dat slecht nieuws. De nieuwe aanpak brengt echter onverwachte voordelen met zich mee. Zo is er nu een nieuw instapmodel van de BMW 5-Serie dat dankzij alle brandstofbesparende maatregelen in een veel lagere prijsklasse valt. Een 5-Serie voor de prijs van een 3-Serie, kan dat echt?
![Autotest | BMW 5-Serie (2010 - 2016) Vijf voor drie](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/600/bmw-5-serie.jpg)
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. Net als iedere andere 5-Serie is de 518d ruim en comfortabel, maar de prestaties zijn beduidend minder.
Plus
- zuinig
- comfortabel en toch dynamisch
- beschaafde uitstraling
Min
- motor nadrukkelijk hoorbaar
- matige prestaties op hoge snelheid
- matige ruimte achterin
Conclusie
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. En wie de prijslijsten goed bestudeert ziet dat voor ditzelfde bedrag ook een rijk aangeklede 3-Serie te koop is. Een proefrit leert dat de 518d niet de grandeur van de andere 5-Series biedt. Het echte verwennen blijft uit. Voor hetzelfde geld biedt een dikke 3-Serie zowel een rijkere uitrusting als meer rijplezier.
De 5-Serie blijft echter superieur als het gaat om uitstraling, ruimte en comfort op de lange afstand. De bescheiden dieselmotor en de slimme techniek zorgen voor bescheiden prestaties, maar ook voor een laag verbruik. Bovendien is de 518d in de praktijk even zuinig als in theorie. Dat maakt de 5-Serie bereikbaarder voor een grotere groep kopers en dat maakt de auto politiek correcter is dan ooit tevoren.