![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 04-08-1997 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 195.377 km
![]() |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
€ 5.995,-
Algemeen
Bouwjaar | 04-08-1997 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 195.377 km
![]() |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Magalimoto |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Schinkeldijkje 10 Unit 16 |
Postcode | 1432 CE |
Plaats | Aalsmeer |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 46581384 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.magalimoto.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Een hele mooie E39 die wij van de eerste eigenaresse hebben overgenomen en 23 duizend kilometer van hebben mogen genieten.
BMW 5-serie 523i E39 l Org. NL l Heel echt en zeer mooi
- Kenteken: RZ-PJ-08
- Merk: BMW
- Model: 5-serie
- APK tot: 01-09-2024
- Tellerstand: 195377 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1997
- Transmissie: Automaat
- Kleur: grijs Metallic
- Kleurnaam: Fjord Grau
- Bekleding: Leder
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 2494 cc
- Aantal cilinders: 6
- Motorcode: 256S3
- Vermogen: 125 kW / 170pk
- Ledig gewicht: 1425 kg
- Max. trekgewicht: 1900 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- Verbruik: 10.3 l/100 km
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Dealer onderhouden
- Motorrijtuigenbelasting: € 216 - 235 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 2
Comfort
- Boordcomputer
- Cruise control
Exterieur
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Getint glas
- Koplampen in hoogte verstelbaar
- Metaalkleur
- Mistlampen voor
- Park Distance Control
Infotainment
- Audio installatie
- Bestuurders-informatie-systeem
- Radio-cassette
Interieur
- Airco (automatisch)
- Airco met automatische regeling
- Armsteun achter
- Buitentemperatuurmeter
- Elektrisch rolgordijn voor achterruit
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Elektrische ramen voor en achter
- Hoofdsteunen achter
- Hoofdsteunen voor
- Houtafwerking interieur
- Lederen stuurwiel
- Stuur verstelbaar
- Stuurbekrachtiging
- Temperatuurregeling automatisch
- Toerenteller
- Verstelbare stuurkolom
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Milieu
- Verbruiksmeter
Overige
- Anti Blokkeer Systeem
- Anti doorSlip Regeling
- Bestuurdersairbag
- Centr. deurvergr. en getint glas+stuurbekr.
- Elektronisch informatiecentrum
- Hoofd airbag(s) voor
- Passagiersairbag
- Zij airbag(s) voor
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Alarm klasse 3
- Alarmsysteem
- Derde remlicht
- Gordels achter
- Gordelspanners
Na 23.000 kilometer is het dan helaas afgelopen. Voor ons de eerste ervaring met een model die de beste 5-serie ooit genoemd wordt, de E39. Het ontwerp kwam uit de hand van een Japanner genaamd Joji Nagashima en werd door de destijds net aangestelde hoofdontwerp Chris Bangle uitgekozen om in productie te gaan. In Juni 1992 werd deze keuze gemaakt en dus zouden de volgende 39 maanden gebruikt worden om van de tekeningen een waar productie model te maken. In september 1995 werd het revolutionair model getoond aan het wereldtoneel op de Frankfurt Motor Show. Het begin van een tijdperk.
Zoals de ondertitel al aangaf, is dit een origineel Nederlands exemplaar wat gedurende de eerste 26 jaar genoten is door een en dezelfde familie. Altijd bij Van Poelgeest onderhouden, gehele uitdraai hiervan aanwezig, aangezien het neefje van de eigenaresse hier werkzaam was. Elk jaar is er een beurt gedaan en er zijn talloze garage
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 5-Serie (2010 - 2016) | Vijf voor drie
"Het is vijf voor twaalf, er moet nu echt iets gebeuren", roepen de politiek en milieuorganisaties. De autobranche gehoorzaamt en bouwt steeds zuinigere auto's. Voor echte autofanaten lijkt dat slecht nieuws. De nieuwe aanpak brengt echter onverwachte voordelen met zich mee. Zo is er nu een nieuw instapmodel van de BMW 5-Serie dat dankzij alle brandstofbesparende maatregelen in een veel lagere prijsklasse valt. Een 5-Serie voor de prijs van een 3-Serie, kan dat echt?
![Autotest | BMW 5-Serie (2010 - 2016) Vijf voor drie](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/600/bmw-5-serie.jpg)
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. Net als iedere andere 5-Serie is de 518d ruim en comfortabel, maar de prestaties zijn beduidend minder.
Plus
- zuinig
- comfortabel en toch dynamisch
- beschaafde uitstraling
Min
- motor nadrukkelijk hoorbaar
- matige prestaties op hoge snelheid
- matige ruimte achterin
Conclusie
De 518d is het instapmodel van de BMW 5-Serie. En wie de prijslijsten goed bestudeert ziet dat voor ditzelfde bedrag ook een rijk aangeklede 3-Serie te koop is. Een proefrit leert dat de 518d niet de grandeur van de andere 5-Series biedt. Het echte verwennen blijft uit. Voor hetzelfde geld biedt een dikke 3-Serie zowel een rijkere uitrusting als meer rijplezier.
De 5-Serie blijft echter superieur als het gaat om uitstraling, ruimte en comfort op de lange afstand. De bescheiden dieselmotor en de slimme techniek zorgen voor bescheiden prestaties, maar ook voor een laag verbruik. Bovendien is de 518d in de praktijk even zuinig als in theorie. Dat maakt de 5-Serie bereikbaarder voor een grotere groep kopers en dat maakt de auto politiek correcter is dan ooit tevoren.