Bouwjaar | 10-09-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 359 kW (489 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-09-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 359 kW (489 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | VDC Automotive B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Gruisdonk 2b |
Postcode | 5928 RT |
Plaats | Venlo |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 14611738 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vdc-automotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modeljaar: 2024
Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aantal cilinders: 6
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 75 liter
Actieradius: 85 km
Transmissie
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 2.390 kg
Wielbasis: 300 cm
Accu
Accu: 26 kWh
Accu laden: 7.4 kW, compleet vol in 0 uur en 30 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,3 l/100km (1 op 76,9)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 28,3 kWh/100km
CO2-uitstoot: 30 g/km
Emissieklasse: Euro 6d-TEMP
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 236 - € 258 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Standaard
Overige informatie
Minimale laadtijd AC vanaf: 0
Minimale laadtijd AC tot: 100
Prachtige Audi Q8 60 TFSIe van het gefacelifte type. Dit betreft een nieuwe auto.
De volledige optielijst van de Audi luidt als volgt:
Akoestisch glas in de zijramen VW0
Assistentiepakket plus, remote parkeerassistent plus PBY
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en 6XL inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend, met geheugenfunctie
Comfortsleutel, sensorgestuurde achterklepontgrendeling, PGC elektrisch afdekscherm
Dakreling, zwart 3S2
Decoratielijsten, grijs eikenhout 7TM
Digitale oled-achterlichten 8SC
Driespaaks lederen stuur, multifunctioneel, met 1XP stuurpaddels, verwarmbaar
Dvd-speler 7D5
Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor PV3 de bestuurdersstoel
Glazen panoramadak 3FU
HD-matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht, PXB ledachterlichten en koplampsproeiers
Head-up display KS1
Leder op interieurdelen bovenin en kunstleder op 7HR interieurdelen onderin
Optiekpakket zwart plus 4ZP
Servosluiting voor de portieren GZ2
Trekhaak incl. aanhangerassistent 1D9
Velgen Audi Sport, 5-V-spaak-ster, antracietzwart, CX2 glansgedraaid, 10,0Jx22, bandenmaat 285/40 R22
Vierwielbesturing 0N5
Voorruit van isolerend akoestisch glas, draadloos 4GR verwarmbaar
4E7 Achterklep elektrisch openend en sluitend
4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel, frameloos
9AU Automatische airconditioning met drie zones
3U7 Bagage-afdekscherm, elektrisch
3GM Bagagerails in de bagageruimte
6SS Bagagevloermat
5SL Buitenspiegel links, asferisch
5RU Buitenspiegel rechts, convex (groot gezichtsveld)
6XK Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend, met geheugenfunctie
7AL Diefstalalarm
PKC Elektrisch afdekscherm
GA1 Interieurvoorverwarming en -ventilatie 9JA Niet-rokersuitvoering
4I7 Radiografische afstandsbediening, zonder safelock Vervangen door: Comfortsleutel inclusief sensorgestuurde achterklepontgrendeling, zonder safelock
70T Huishoudstekker (Schuko) voor het e-tron- laadsysteem
73P Industriële stekker (CEE) 16A / 400V, lang en recht, voor het e-tron-la
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi Q8 e | Sterker met een stekker
De Audi Q8 is een zeer grote SUV. Om die aan te drijven is logischerwijs een zeer grote motor nodig. En vanwege CO2-uitstoot en de bijbehorende aanschafbelasting is een dieselmotor voor de Q8 de meest logische keuze. Nu introduceert Audi echter een alternatief: de Q8 plug-inhybrid.
De Audi Q8 plug-in hybrid biedt louter voordelen boven de variant met alleen een verbrandingsmotor. De hybrid is stiller, sterker, soepeler en veel voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- nog stiller en verfijnder dan een conventionele Q8
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
Min
- reactie gaspedaal verschilt bij rijden op elektra of benzine
- Achterste zijruiten niet geheel te openen
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
De Audi Q8 is voortaan ook leverbaar met plug-inhybride aandrijving. Dit is een logische ontwikkeling, want diesel raakt vanwege de samenstelling van de uitlaatgassen uit de gratie, terwijl CO2-belasting giganten zoals de Q8 extra kostbaar maakt. Wie om welke reden dan ook nog niet klaar is voor de geheel elektrische auto, heeft aan een plug-inhybride een goede tussenoplossing. De "Q8 TFSI e" is op de korte afstand stil, soepel en uitstootvrij zoals een volledig elektrische auto. Op de langere afstand zorgt diezelfde elektromotor ervoor dat de benzinemotor zijn werk efficiënter en met meer verfijning doet. Voor wie vooral naar de prijs kijkt: de plug-inhybrid is minimaal 23.000 euro voordeliger dan een Q8 met dieselmotor.
Nadelen kent de hybride-techniek niet, anders dan de noodzaak om regelmatig op te laden. Wanneer niet consequent wordt geladen, is de batterij slechts ballast en pakt het verbruik zelfs hoger uit. Het extra gewicht van de batterij is op het totaalgewicht van de Q8 relatief klein. Het weggedrag is daarom gelijk gebleven: comfortabel met een sportieve ondertoon.