Bouwjaar | 27-05-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 1.500 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 359 kW (489 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 27-05-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 1.500 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.995 cc |
Vermogen | 359 kW (489 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Firstgear Enschede B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Ir. Schiffstraat 314 |
Postcode | 7547 RD |
Plaats | Enschede |
Provincie | |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)53 - 7600000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.firstgearcars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modeljaar: 2024
Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aantal cilinders: 6
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 75 liter
Actieradius: 85 km
Transmissie
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 2.390 kg
Wielbasis: 300 cm
Accu
Accu: 26 kWh
Accu laden: 7.4 kW, compleet vol in 0 uur en 30 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,3 l/100km (1 op 76,9)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 28,3 kWh/100km
CO2-uitstoot: 30 g/km
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 236 - € 258 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Overige informatie
Minimale laadtijd AC vanaf: 0
Minimale laadtijd AC tot: 100
Exterieur - Mythoszwart Metallic
Interieur - Leder Valcona Zwart
9PF - Adaptieve ruitenwissers met geintegreerde sproeiers
VW0 - Akoetisch glas in de zijramen
PBY - Assistentiepakket plus, remote parkeerassistent plus
4X9 - Audi pre sense rear-pakket
3GN - Bagagerails met vastzetsysteem
7K3 - Bandenspanningscontrolesysteem
6XL - Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar, inklapbaar, met geheugenfunctie
PGC - Comfortsleutel, sensorgestuurde achterklepontgrendeling
8SC - Digitale oled-achterlichten
1XP - Driespaak lederen stuur, multifunctioneel, met stuurpaddels, verwarmbaar
3Y6 - Elektrische rolgordijnen voor de achterportierramen
PV6 - Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor beide stoelen
VC2 - Garagedeuropener
3FU - Glazen panoramadak
PXB - HD-matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht
KS1 - Head-up Display
PL2 - Hemelbekleding, zwarte dinamica-microvezel (Alcantara)
2V9 - Ionisator en geurverspreider
7HL - Leder op interieurdelen, uitgebreid
N0Q - Leder Valcona met S-logo's en stiksels in ruitpatroon
4ZP - Optiekpakket zwart plus
GZ2 - Servosluiting voor de portieren
Q4Q - Sportstoelen plus voorin
1D9 - Trekhaak incl. aanhangerassistent
GA2 - Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie
UE8 - USB-oplaadpoorten achterin
58U - Velgen Audi Sport, 10-spaak-trapezoide, zwart, 10,0Jx23
0N5 - Vierwielbesturing
4GR - Voorruit van isolerend akoestisch glas, draadloos verwarmbaar
QL5 - Warmtewerend glas, donker getint
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi Q8 e | Sterker met een stekker
De Audi Q8 is een zeer grote SUV. Om die aan te drijven is logischerwijs een zeer grote motor nodig. En vanwege CO2-uitstoot en de bijbehorende aanschafbelasting is een dieselmotor voor de Q8 de meest logische keuze. Nu introduceert Audi echter een alternatief: de Q8 plug-inhybrid.
De Audi Q8 plug-in hybrid biedt louter voordelen boven de variant met alleen een verbrandingsmotor. De hybrid is stiller, sterker, soepeler en veel voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- nog stiller en verfijnder dan een conventionele Q8
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
Min
- reactie gaspedaal verschilt bij rijden op elektra of benzine
- Achterste zijruiten niet geheel te openen
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
De Audi Q8 is voortaan ook leverbaar met plug-inhybride aandrijving. Dit is een logische ontwikkeling, want diesel raakt vanwege de samenstelling van de uitlaatgassen uit de gratie, terwijl CO2-belasting giganten zoals de Q8 extra kostbaar maakt. Wie om welke reden dan ook nog niet klaar is voor de geheel elektrische auto, heeft aan een plug-inhybride een goede tussenoplossing. De "Q8 TFSI e" is op de korte afstand stil, soepel en uitstootvrij zoals een volledig elektrische auto. Op de langere afstand zorgt diezelfde elektromotor ervoor dat de benzinemotor zijn werk efficiënter en met meer verfijning doet. Voor wie vooral naar de prijs kijkt: de plug-inhybrid is minimaal 23.000 euro voordeliger dan een Q8 met dieselmotor.
Nadelen kent de hybride-techniek niet, anders dan de noodzaak om regelmatig op te laden. Wanneer niet consequent wordt geladen, is de batterij slechts ballast en pakt het verbruik zelfs hoger uit. Het extra gewicht van de batterij is op het totaalgewicht van de Q8 relatief klein. Het weggedrag is daarom gelijk gebleven: comfortabel met een sportieve ondertoon.