Bouwjaar | 27-05-2020 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 157.606 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 999 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
n.o.t.k.
Algemeen
Bouwjaar | 27-05-2020 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 157.606 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 999 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 3
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/55 R16
Acceleratie (0-100): 9,4 s
Topsnelheid: 203 km/u
Maten
Wielbasis: 256 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.100 kg
Laadvermogen: 580 kg
GVW: 1.680 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 112 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 139 - € 151 per kwartaal
| S-Line exterieur | Virtual Cockpit | MMI Touch Plus navigatie | Adaptive Cruise Control | Lane Assist | Achteruitrijcamera | Zwarte hemelbekleding | Automatische airconditioning | Stoelverwarming | Stuurwielbediening | Bluetooth audiostreaming | Nieuwste model | BTW auto | 2019 | 157.606 km | EUR 17.900 incl. BTW |
Audi A1 Sportback 30 TFSI Pro Line S-Line (116pk)
Audi's jongste versie van de A1 valt uiteraard in de compacte klasse, maar neem deze schitterende Audi A1 Sportback in je op en verbaas je over grote, de hoge mate van afwerking, de ongekende luxe opties en het volwassen en ruime interieur. De A1 lijkt uit een hogere klasse te komen. Wat een verschijning.
Zeker zoals hij hier staat met af fabriek zwart-optiek en het S-Line exterieur. Dat betekent hoogglans zwarte sierlijsten en grill en de stoere bumpers voor en achter en fraaie sideskirts. De gave lichtmetalen velgen maken het geheel af.
Binnenin de A1 Sportback valt meteen de moderne - welhaast futuristische uitstraling op. Virtual Cockpit, een gigantisch centraal kleurenscherm met touchscreen en de fraai afgewerkte automatische climate control met twee zones. Dit interieur lijkt zo uit een A6 of A8 te komen. Ook hier werd er geopteerd voor alles zwart. Pianolak zwarte sierlijsten en een zwarte hemelbekleding. Erg smaakvol en chique.
Deze A1 is boordevol fraaie opties gepropt. Het MMI navigatiesysteem heeft kaartweergave op zowel het centrale scherm als ook op de virtual cockpit. Er zijn diverse rij-assistenten zoals adaptieve cruise control, lane assist en parkeersensoren rondom. Bovendien beschikt de A1 over een achteruitrijcamera. Het S-Line onderstel is sportief afgestemd, maar wordt nooit oncomfortabel. Heel erg prettige optie zijn de verwarmde voorstoelen.
De A1 is behoorlijk ruim en als Sportback - met vijf portieren - uiterst praktisch. Naast veel binnenruimte beschik je tevens over een forse en diepe kofferruimte en desgewenst is de achterbank in delen neerklapbaar.
De 30 TFSI is de zwaarste versie van de 1.0 benzinemotor en hij levert 116pk. Daarmee is hij in staat op behoorlijk te presteren. De topsnelheid ligt op 203 km/h en in slechts 9,4 s accelereert hij naar 100 km/h. Deze prestaties combineert hij met een ongekend laag brandstofverbruik. Veel varianten zijn uitgerust met een handmatige versnellingsbak. Dit exemplaar besch
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi A1 | Klein maar verfijnd
Wie op zoek is naar een compacte auto, is in de regel ook op zoek naar een voordelige auto. Het model dat het meeste waar voor zijn geld biedt, zal favoriet zijn. Audi is echter een "premium" merk. Dat betekent dat het bij de meest compacte Audi niet gaat om voordeel, maar juist om kwaliteit, imago en verfijning. Is de nieuwe Audi A1 desondanks ook te verantwoorden met het verstand?
De Audi A1 is een compacte premium auto. De meerwaarde zit in de hoge mate van verfijning van de zitpositie via het weggedrag tot de motoren. De 30 TFSI met het standaard-onderstel is favoriet.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- 30 TFSI is vlot en zuinig
- moderne, bruikbare techniek
Min
- achterste zijruiten niet geheel te openen
- fors verbruik 40 TFSI
- geen koopje
Conclusie
Is de Audi A1 niet alleen met het gevoel, maar ook met het verstand te verantwoorden? In zekere zin wel. Er is geen twijfel mogelijk dat de A1 duurder is dan andere compacte auto's, maar een testrit leert dat duidelijk merkbaar is waarom. En het geld zit zeker niet alleen in de goede naam! De Audi A1 gaat op alle punten net even verder dan een doorsnee auto. Dat begint met de zitpositie, de uitrusting en de afwerking. De echte kracht zit in de daadkracht van de motor, de brandstofbesparende technieken ("30 TFSI", niet "40 TFSI") en het veiligheidsniveau. Het enige punt waarop de A1 slechts een gemiddelde scoort is de geluidsisolatie. Daarbij kent de auto kleine schoonheidsfoutjes in de zin van ruiten van de achterportieren die niet geheel openen, reflecties op het dashboard en een achterruit die snel vies wordt.
De 40 TFSI is kostbaar in aanschaf en gebruik. De 30 TFSI is minder sterk, maar voelt dankzij het levendige gebruik minstens zo vlot en is daarmee de verstandigere keuze. Daarbij zullen velen het geluid van het standaard audiosysteem verkiezen boven de meer fragiele klanken van het B&O systeem. Kortom: de verschillen zitten in de details en dat is niet merkbaar bij een blokje proefrijden rondom het pand van de dealer. Vraag daarom om een lange proefrit en geniet ervan!