Bouwjaar | 19-04-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 127.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.197 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
€ 11.450,-
Algemeen
Bouwjaar | 19-04-2013 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 127.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.197 cc |
Vermogen | 63 kW (86 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garage Dolfsma |
Contactpersoon | Raymond Dolfsma |
Adres | Dijkhuizen 95 |
Postcode | 7961 AH |
Plaats | Ruinerwold |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 481264 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | garagedolfsma.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/50 R17
Acceleratie (0-100): 11,9 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Wielbasis: 247 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.040 kg
Laadvermogen: 515 kg
GVW: 1.555 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 570 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 118 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,1 l/100km (1 op 19,6)
Brandstofverbruik in de stad: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 113 - € 123 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 995): Afleverpakket (6)
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Autotrust garantie
We werken graag op afspraak.
*****
Deze Audi A1 Sportback komt uit 2013, werd geleverd van 01-02-2012 tot 28-02-2015 en kostte toen € 29.505,-. Deze door ons zelf geïmporteerde auto is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 63 kW (86 PK) en een cilinderinhoud van 1197 cc.
*****
De auto heeft een topsnelheid van 180 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 11,9 seconden. Het verbruik van deze auto is gemiddeld 5,1 liter per 100 km en hij weegt 1040 kg. De APK is geldig tot 19-04-2025 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 117,83 per kwartaal.
*****
Je merkt het aan de look and feel van deze auto: dit is kwaliteit. De Audi A1 Sportback is ontworpen volgens de Duitse opvattingen van kwaliteit en degelijkheid, maar biedt tegelijk een hoge mate van comfort en uitstekende rijkwaliteiten. Grijze muizen zijn er al genoeg. Daarom heeft deze auto een lekker pittige S-Line styling. De aandrijving van deze Audi wordt verzorgd door een viercilinder motor en een handgeschakelde versnellingsbak. Chauffeur en bijrijder zitten stabiel in de scherpe bochten door de sportstoelen. Xenonverlichting zorgt voor een heldere witblauwe lichtkleur en een scherp lichtbeeld. Bij de uitrusting van deze Audi horen onder meer 17 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, halflederen bekleding, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bedienbare ramen voor en metallic lak.
*****
U kunt tijdens de rit uw ogen steeds op de weg houden, want het audiosysteem en het navigatiesysteem kunt u bedienen vanaf het stuur. Automatische airconditioning verwarmt of koelt het interieur met een druk op de knop. Een plekje vinden in de binnenstad is één, inparkeren is twee. Voor dat laatste heeft deze Audi A1 Sportback prima parkeersensoren die u een handje helpen. Natuurlijk is een complete auto als deze ook voorzien van sensoren die de omgeving in de gaten houden. Deze Audi heeft niet alleen een automatisch
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi A1 | Klein maar verfijnd
Wie op zoek is naar een compacte auto, is in de regel ook op zoek naar een voordelige auto. Het model dat het meeste waar voor zijn geld biedt, zal favoriet zijn. Audi is echter een "premium" merk. Dat betekent dat het bij de meest compacte Audi niet gaat om voordeel, maar juist om kwaliteit, imago en verfijning. Is de nieuwe Audi A1 desondanks ook te verantwoorden met het verstand?
De Audi A1 is een compacte premium auto. De meerwaarde zit in de hoge mate van verfijning van de zitpositie via het weggedrag tot de motoren. De 30 TFSI met het standaard-onderstel is favoriet.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- 30 TFSI is vlot en zuinig
- moderne, bruikbare techniek
Min
- achterste zijruiten niet geheel te openen
- fors verbruik 40 TFSI
- geen koopje
Conclusie
Is de Audi A1 niet alleen met het gevoel, maar ook met het verstand te verantwoorden? In zekere zin wel. Er is geen twijfel mogelijk dat de A1 duurder is dan andere compacte auto's, maar een testrit leert dat duidelijk merkbaar is waarom. En het geld zit zeker niet alleen in de goede naam! De Audi A1 gaat op alle punten net even verder dan een doorsnee auto. Dat begint met de zitpositie, de uitrusting en de afwerking. De echte kracht zit in de daadkracht van de motor, de brandstofbesparende technieken ("30 TFSI", niet "40 TFSI") en het veiligheidsniveau. Het enige punt waarop de A1 slechts een gemiddelde scoort is de geluidsisolatie. Daarbij kent de auto kleine schoonheidsfoutjes in de zin van ruiten van de achterportieren die niet geheel openen, reflecties op het dashboard en een achterruit die snel vies wordt.
De 40 TFSI is kostbaar in aanschaf en gebruik. De 30 TFSI is minder sterk, maar voelt dankzij het levendige gebruik minstens zo vlot en is daarmee de verstandigere keuze. Daarbij zullen velen het geluid van het standaard audiosysteem verkiezen boven de meer fragiele klanken van het B&O systeem. Kortom: de verschillen zitten in de details en dat is niet merkbaar bij een blokje proefrijden rondom het pand van de dealer. Vraag daarom om een lange proefrit en geniet ervan!