Nissan X-Trail
Innovatie zonder inspanning
Dit is de vierde generatie van de Nissan X-Trail. De X-Trail begon als terreinwagen voor recreatief gebruik en groeide steeds verder uit tot gezinsauto. Deze volgende generatie zet een opmerkelijke nieuwe stap: de auto is innovatief en behoudend tegelijk. Hoe zit dat precies?
De Nissan X-Trail is innovatief en conservatief tegelijk. De techniek is vernieuwend, terwijl Nissan er alles aan doet om geen enkele inspanning of aanpassing van de bestuurder te vragen. Rijdt goed.
Plus
- comfort van een elektrische auto, zonder noodzaak tot opladen
- ook onder moeilijke omstandigheden eenvoudig te rijden
- ruim en praktisch
Min
- matige klank Bose-audiosysteem
- testauto niet vrij van rammeltjes
- minder zuinig dan standaard hybride
Conclusie
De vierde generatie van de Nissan X-Trail is een bijzondere auto. Onderhuids is de X-Trail namelijk heel innovatief. Tegelijkertijd doet Nissan er alles aan om te voorkomen dat de bestuurder de X-Trail als vreemd ervaart of de routines moet aanpassen.
Zo ziet de X-Trail er niet uit als een vliegende schotel of een product uit de windtunnel. De X-Trail is een SUV met een stoere en avontuurlijke uitstraling. Dankzij de ruime buitenmaten is dit één van de weinige 7-zitters in het segment, alhoewel het correcter is om van een "5+2"-zitter te spreken.
Het meest bijzonder is de aandrijflijn. Met "E-Power" biedt de X-Trail de rust, souplesse en prestaties van een elektrische auto zonder de noodzaak om op te laden met een stekker. Daar staat tegenover dat de "X-Trail e-Power" wel moet tanken als een auto met benzinemotor en bovendien meer verbruikt dan een doorsnee (plugin) hybride. Wie dat nadeel voor lief neemt, ervaart de X-Trail als meer comfortabel en meer capabel dat de concurrentie.
Wanneer wordt gekozen voor het optionele "e-4ORCE" komt de techniek nog beter tot zijn recht. Dan reageert de X-Trail ongeacht de situatie op dezelfde vertrouwenwekkende manier. Kortom: de X-Trail zorgt voor innovatie zonder enige inspanning van de bestuurder.
Nissan X-Trail 308 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
172.671 km - 2016 € 12.499,-
117.000 km - 2020 € 16.950,-
73.273 km - 2018 € 20.500,-
182.000 km - 2019 € 15.900,-
€ 44.000,- incl. BTW
94.000 km - 2016 € 13.500,- incl. BTW
2023 € 37.995,- incl. BTW
86.000 km - 2016 € 17.900,- incl. BTW
61.000 km - 2017 € 15.900,- incl. BTW
27.174 km - 2023 € 33.975,- incl. BTW
11.205 km - 2023 € 49.490,- incl. BTW
2024 € 53.785,- incl. BTW
96.545 km - 2018 € 18.900,-
106.000 km - 2017 € 17.000,- incl. BTW
75.179 km - 2021 € 23.750,-
66.117 km - 2017 € 18.500,-
120.003 km - 2015 € 17.000,-
2024 € 57.700,- incl. BTW
117.000 km - 2020 € 17.450,-
127.857 km - 2019 € 18.499,-
75.179 km - 2021 € 23.950,-
150.000 km - 2016 € 14.900,-
89.579 km - 2020 € 24.000,-
91.800 km - 2017 € 15.990,-
164.000 km - 2015 € 9.999,-