![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 16-07-2015 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.477 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 998 cc |
Vermogen | 51 kW (69 pk) |
€ 5.990,-
Algemeen
Bouwjaar | 16-07-2015 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.477 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 998 cc |
Vermogen | 51 kW (69 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf op de Hoek |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Melkweg 1 |
Postcode | 8531 NH |
Plaats | Lemmer |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)514 - 561616 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.opdehoek.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 3
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 165/65 R14
Acceleratie (0-100): 19,7 s
Topsnelheid: 157 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 347 x 162 x 146 cm
Wielbasis: 234 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 815 kg
Laadvermogen: 425 kg
GVW: 1.240 kg
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 88 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,8 l/100km (1 op 26,3)
Brandstofverbruik in de stad: 4,5 l/100km (1 op 22,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,4 l/100km (1 op 29,4)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 60 - € 68 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (6 maanden)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: 6 MAANDEN OP DE HOEK GARANTIE: Zelfde voorwaarden als BOVAG. Een auto kopen bij een BOVAG-autobedrijf betekent dat je kunt rekenen op kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarnaast krijg je de zekerheid van BOVAG Garantie.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (6 maanden)
Bij het ontwerpen van de Citroen C1 stonden uw comfort en uw veiligheid centraal. De aandrijving van deze Citroen wordt verzorgd door een driecilinder motor en een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Ook is de auto voorzien van: LED-dagrijverlichting, extra getint glas, in delen neerklapbare achterbank en elektrisch bedienbare ramen voor.
U vindt in deze auto ook airconditioning. De uitrusting van deze Citroen is met lederen stuur, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer behoorlijk compleet.
Pragmatisch en veilig als deze auto is, beschikt hij over diverse veiligheidssystemen. Soepel wegrijden op een helling is eenvoudig met de hulp van hill hold control. De Brake Assist geeft een maximale boost aan het remsysteem in een noodsituatie. Zo verkort u de remweg en verkleint u de kans op ongelukken.
Interesse? Maak dan gauw een afspraak voor een proefrit.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen C1 | Knollen voor Citroënen verkopen?
Een Citroën is niet zomaar een auto. Citroën behoort tot de merken die geen klanten, maar volgelingen hebben. Citroën is een merk dat risico's durft te nemen en daarom meer dan eens uitvindingen heeft gedaan die de wereld hebben veranderd. Nu stond Citroën voor een nieuwe uitdaging: bouw een klein, goedkoop autootje dat desondanks een echte Citroën is. Is dat gelukt?
![Autotest | Citroen C1 Knollen voor Citroënen verkopen?](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/42/citroen-c1.jpg)
De Citroen C1 is niet beter of slechter dan kleine auto's van andere merken. De C1 scoort met het uiterlijk en de uitstraling, precies zoals van een Citroen mag worden verwacht.
Plus
- geslaagde vormgeving
- Doordacht concept
- Vlot en zuinig
Min
- MirrorLink werkt slecht
- Centraal ventilatierooster geblokkeerd door beelscherm
- Snelheidsmeter slecht afleesbaar (reflecties)
Conclusie
Is de C1 een echte Citroën? Ja en nee. De C1 is lang niet zo vernieuwend of eigenzinnig als de andere modellen van Citroën. Gezien de lage prijs is het echter niet realistisch om dat te verwachten.
Om binnen een beperkt budget de best mogelijke kwaliteit te kunnen bieden, heeft Citroën samengewerkt met Toyota en Peugeot. Dat heeft drie auto's opgeleverd, die exact dezelfde rijeigenschappen hebben. De motoren scoren een ruime voldoende, de uitrusting is iets rijker dan gemiddeld en het onderstel is zelfs verfijnder dan gebruikelijk.
Uiteindelijk is de Citroën C1 niet beter of slechter dan kleine auto's van andere merken. Wat overblijft zijn het uiterlijk en de uitstraling. Juist op dat gebied weet de C1 zich perfect te onderscheiden. De C1 straalt plezier en lef uit, precies zoals van een Citroën mag worden verwacht.